طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،تازه های پزشکی

طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،تازه های پزشکی

طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،تازه های پزشکی

طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،تازه های پزشکی

  • ۰
  • ۰

پوست دارای سه لایه است : درم، اپیدرم و هایپودرم

لایه ی میانی یا همان اپیدرم محل تجمع رنگدانه ها، کلاژن و الاستین می باشد. کلاژن ها که دلیل حفظ جوانی پوست ما می باشند تا 18 سالگی در بدن تولید و تا 25 سالگی مورد استفاده قرار میگیرند. پس از 25 سالگی در صورت عدم تامین کلاژن، پوست شادابی اش را به مرور زمان از دست میدهد.
روند طبیعی پیر شدن پوست را عواملی همچون آلودگی، تغذیه ی نا مناسب و اشعه ی مضر آفتاب تسریع کرده و پوست بسیاری از ما به طور غیر عادی در سنین جوانی دچار تیره گی،افتادگی و شل شدن، باز شدن منافذ پوست، چروک های ریز اطراف چشم و صورت میگردد.


اولین آگاهی که ما باید از پوست خود داشته باشیم نوع پوستمان است .
و با توجه به نوع پوستمان مراقبت مخصوص ان را انجام دهیم .
بنده مختصری از انواع پوست و روش تشخیص ان را برایتان میگویم.


پوست خشک:

پوست نازک و کاغذ مانند است- هـنـگـام لـمس آن پـوسـت خـشـک است- منافذ پوست بسیار ریز میباشند- صورت بندرت جوش می زند- چون غدد چربی کم کار میباشند بنابراین پوست خشک و معمولا پوسته پوسته میگردد- مـستعد چین و چروک می بـاشد- در زمستان پوست خشک تر شده و خارش پیدا می کند.


استفاده از کرم روز و ماسک های ابرسان توصیه می شود.


پوست چرب:

پوست اغلب چرب است- سطح پوست ضخیم و خشن می بــاشد -منافذ پوست بزرگ و قابل رویت میباشد. مانند پوست پرتقال- پوست براق است. صورت زیاد جوش می زند-گرد و غبار و آلودگی بیشتری را به خود جذب می کند- غـدد چـربـی بـیـش از حـد فـعـال میباشند به همین خاطر منافذ پوست در معرض انسداد است- پـوست کـمـتـر چـروکیده میشود.آرایش دوام ندارد.


طرز مراقبت: روزی 2 مرتبه صورت خود را با شوینـده هـای مـلایـم شسـتـشو دهـیـد-همواره از شوینده های ملایم و غیر صابونی استفاده کنید زیرا صابون ها سبب تحریک غدد چربی شده و فعالیت انها را بیشتر میکنند از لــوازم آرایشی غیر چرب استفاده کنید- به خاطر داشته باشید پوست چرب نیز نیاز به مـرطـوب کــننده دارد بنابراین از مرطوب کننده هر روز استفاده کنید.- با آب سرد صورت خود را بشویید تا منافذ پوستتان بسته گردد.


پوست مختلط:

اغلب افراد پوستشان پوست ترکیبی می بـاشد بـدیـن مـفهوم که بخشی از پوستشان چرب و بخشی خشک است- خشکی معمولا در نواحی گونه، دور چشم و گردن و چرب در نواحی پیشانی، بینی و چانه- بهتر است برای نواحی چرب یک نوع فراورده و نواحی خشک فراورده دیگری استفاده کنید.


پوست نرمال:

نه زیاد خشک و نه زیاد چرب میباشد-مــنــافــذ پـوست قابل رویت بـوده امـا بـزرگ و یـا مســدودنیستند- پس از شستشو نرم و لطیف میگردند- به نـدرت صورت جوش میزند.

خطرناک ترین نوع پوست،پوست نرمال است.

چون نشانه ای از خود بروز نمیدهد.
اشخاصی که پوست نرمال دارند معمولا به ان بی توجهی میکنند و هیچ گونه مراقبتی از پوست خود ندارند.
و در دراز مدت و به صورت ناگهانی پوست دچار عوارضی مثل پیری زود رس و  لک و پیس و خشکی می شود.


  • ۹۵/۰۷/۲۸
  • majaleteb s.v

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی